- Datingzoeker
- Nieuws
- 2011
- Nederlandse datingssite nog weinig aan de sociale media
Nederlandse datingssite nog weinig aan de sociale media
Bedrijven die online dating diensten aanbieden, zien grote kansen in de sociale media. Al doet een groot percentage hier nog niet aan mee. Zelfs banken en overheden zijn actief bezig met het integreren van de sociale media in hun bedrijf. Dit is wat vreemd, wat veel mensen die op zoek zijn naar een nieuwe liefde zoeken wel vaak via de sociale media zoals Hyves en Facebook. Mensen doen ook vaak research naar de persoon waar ze een date mee hebben.
In het buitenland, en dan hebben we het vooral over Amerika, zie je dat er een paar datingssites zijn die met een groot succes de sociale media hebben geïntegreerd. Een succesvolle datingssite heeft afgelopen jaar rond de 30 miljoen dollar gekregen bij investeerders. De datingssite gebruikt informatie van een Facebook profiel om de matching van mensen te verbeteren. De applicatie die de website gebruikt is één van de succesvolste applicaties ooit. Het bedrijf heeft een omzet gehad van 90 miljoen dollar, vooral afkomstig van abonnementen.
In Nederland zijn de datingssites nog niet zo up-to-date want de Nederlandse sites hebben zelden een applicatie voor bijvoorbeeld Facebook. Dit is een groot gemiste kans. Steeds meer mensen maken gebruik van de sociale media en datingssites spelen hier niet op in.
De Nederlandse daters geven aan actief te zijn op Facebook, Hyves en Twitter. Ze zijn erg benieuwd naar de eerste Nederlandse datingssite die gebruik gaat maken van deze sociale media.
Geschreven voor DatingZoeker.nl door Martine de Vries - Gepubliceerd op 14-02-2011