- Datingzoeker
- Nieuws
- 2013
- Populariteit online dating gericht op specifieke doelgroep neemt toe
Populariteit online dating gericht op specifieke doelgroep neemt toe
Er zijn veel grote online dating sites, zoals Lexa en Relatieplanet, waar iedereen die op zich is naar een leuke partner zich kan inschrijven. Het voordeel van deze sites is dat er een enorm groot aanbod van profielen is te vinden, zodat de kans dat er daadwerkelijk een geschikte partner gevonden kan worden ook groot is. Het lijkt er echter op dat de online dating sites die zich op een specifieke doelgroep richten, terrein aan het winnen zijn. De populariteit ervan neemt toe en er komen steeds meer van de online dating niche sites bij.
Zo heeft Fiat onlangs een dating site opgericht voor mensen die begaan zijn met het milieu, een voorkeur hebben voor Italiaans design en het liefst in een elektrische auto zouden rijden. Dat is echt een typisch voorbeeld van een online dating niche site, waar gelijkgestemden elkaar kunnen ontmoeten. Overigens werd de site opgericht om bekendheid te geven aan de lancering van de 2013 Fiat 500e aan de inwoners van de staat Californië in de Verenigde Staten. Er zijn echter veel meer niche sites, waarbij de doelgroep steeds kleiner lijkt te worden.
Het voordeel van het op zoek gaan naar een partner via een speciale doelgroepensite zorgt er in elk geval wel voor dat er sprake is van een gedeelde passie of levensstijl. Uiteraard zullen de grote online dating sites ook in trek blijven en alleen al om het gegeven dat niet iedereen een uitgesproken passie heeft. Er is wat dat betreft meer dan genoeg ruimte voor de online dating niche sites om zich ook op de markt van internetdating te begeven.
Geschreven voor DatingZoeker.nl door Martine de Vries - Gepubliceerd op 24-06-2013