- Datingzoeker
- Nieuws
- 2016
- Meer uitgaven aan dating in 2015
Meer uitgaven aan dating in 2015
In het afgelopen jaar hebben de Nederlanders weer meer geld uitgegeven aan dating in vergelijking met het jaar ervoor. In totaal is er 11 procent meer besteed aan dating, waarbij de uitgaven aan entertainment het grootst zijn. Deze gegevens komen vort uit het LoveEconomy onderzoek dat in opdracht van online datingsite Lexa is uitgevoerd door TNS. In totaal is er 768 miljoen euro besteed in de datingindustrie in Nederland. Naast entertainment blijkt dat de uitgaven vooral ook worden gedaan in restaurants, kroegen en bars. In Nederland zijn er afgelopen jaar 100.000 meer actieve daters bijgekomen, waarbij het totaal aantal in 2015 uitkomt op 1,4 miljoen. Tijdens een date wordt gemiddeld een bedrag van 33,30 euro uitgegeven.
Er hebben in het afgelopen jaar in Nederland 23 miljoen dates plaatsgevonden met uitgaven van 500 miljoen aan entertainment en horeca. Er werd door de Nederlanders 164 miljoen besteed aan kleding, de kapper en cadeautjes. Ook dit bedrag is ten opzichte van het jaar 2014 gestegen en wel met 44 miljoen euro. Lexa heeft verder onderzocht dat thuis daten aan populariteit wint, waarbij er gemiddeld een bedrag van 34 euro aan de date wordt besteed. Het geld wordt onder meer gebruikt voor een diner, waarbij er samen gekookt wordt. Aan afspraakjes die thuis hebben plaatsgevonden, is in 2015 een bedrag besteed van 49 miljoen euro. Ook aan transport is in het kader van daten geld besteed en hierbij gaat het om een gemiddeld bedrag van 23 euro met een totaal van 33,5 miljoen in het afgelopen jaar. De bestedingen op het gebied van cosmetica en anticonceptie is het laagst en ongeveer gelijk gebleven met een jaar eerder
Geschreven voor DatingZoeker.nl door Martine de Vries - Gepubliceerd op 05-05-2016